Druhý život pro váš nábytek a elektrospotřebiče

Pokud modernizujete či rekonstruujete bydlení, případně se stěhujete do lepšího a nevíte, kam s ne příliš starým, se stále pěkným a funkčním vybavením, jste na správné stránce.
V NĚKTERÝCH případech dokážeme najít pro Vaše dary druhý život. Pouze prosíme ať nám nabízíte pouze nábytek, elektrospotřebiče a další vybavení domácností, které jsou dále upotřebitelné.
Pozor: Ne všechno, s čím je člověk citově spjatý, je hodné důstojného daru druhým! Prosím nepleťte si nás tedy se sběrným dvorem ani levnou stěhovací službou.

Jak to celé probíhá?

nabytekdaruji

Vybavení NABÍZÍM:

  • Nabídku nábytku a elektrospotřebičů přijímáme na emailu: nadeje@charitazabreh.cz . Pošlete nám prosím kompletní údaj: 1. několik fotografií v dobrém rozlišení, 2. podrobnější popis nabízených věcí, vč. stáří, případně značka a typ u spotřebičů, 3. rozměry - hlavně těch již dále nedělitelných částí, 4. adresu potenciálního místa vyzvednutí a svůj telefonický kontakt. Bohužel z časových důvodů a nerentability tohoto postupu nejsme (až na opravdové výjimky) schopni se hned při prvním kontaktu vypravit k Vám nabízené vybavení osobně shlédnout. Děkujeme za pochopení!
  • Chvíli budeme hledat vhodné příjemce a jakmile je najdeme, ozveme se vám s domluvou na termínu vyzvednutí a odvozu. Pokud se to nepodaří a budeme mít volné místo ve skladu, jsme schopni si věci svézt a dočasně uskladnit u nás. Samozřejmě může nastat i varianta, že nabídnuté věci nepřijmeme, protože pro ně "nový domov" nenajdeme.
  • Svůj materiální dar nabídněte s dostatečným předstihem, na nabídky "dnes si můžete odvézt nebo to zítra jde do separexu" bohužel reagovat neumíme.
  • Nabídky tímto způsobem přijímáme jak od jednotlivců, tak i od firem, obchodů, úřadů - v případě vyřazení již nepotřebného vybavení, nábytku, elektrospotřebičů. Vše ale musí být v bezvadném stavu, nepoškozené, funkční. Uvedené vybavení přijímáme vždy pouze bezplatně, formou daru. To nevylučuje možnost na vyřazené věci z podnikání či obchodní činnosti sepsat darovací smlouvu a ocenit je zůstatkovou hodnotou pro odpis z majetku dárce.
  • Častěji využijeme větší spotřebiče - pračky, ledničky, sporáky (vč. návodou k použití, pokud jej máte k dispozici) a dále šatní skříně, knihovničky, police, komody, stoly, židle, postele (i patrové), kancelářské stoly a dětské stolky. Preferujeme věci menší, skladné a snadno přepravitelné. Velmi malou poptávku máme po sedačkách, křeslech, ... Nebereme věci v demontu - ze zkušeností často některé důležité komponenty nebo návod k sestavení chybí.
nabytekpotrebuji

Vybavení POTŘEBUJI:

  • Pokud jste z různých důvodů v nouzi (přestěhování, exekuce, narození dítěte, v důsledku mimořádné události, zásah deratizátora, ...) a potřebovali byste vybavení tzv. "z druhé ruky" - můžeme pomoci. Nejlepší a nejrychlejší cestou je o ně požádat skrze naše partnery, kteří nám v rámci tzv. doporučenek dávají podněty pro potravinovou, hygienickou pomoc, poskytnutí ošacení či právě použitého nábytku či spotřebičů. Těmito partnery jsou poskytovatelé sociálních služeb v regionu (Občanská poradna, SOS Kompas, Azylový dům, Dům pro osamělé rodiče s dětmi, ...), úřady (sociální odbory měst, vedení obcí, úřad práce, ...) a další instituce. Se svou složitou situací se jim tedy neváhejte svěřit a sociální pracovníci Vám jistě rádi (i jinak) pomohou.
  • Postup je následující: na email nadeje@charitazabreh.cz nám zašlete:
    • 1. konkrétní poptávku toho, co potřebujete - jaké věci, jejich počet i s bližší specifikací (pro kolik osob, jak by měli optimálně vypadat, rozměry, apod.).
    • 2. uveďte na jakou adresu by se uvedené stěhovalo, jaké to je patro, zda je dostupný výtah nebo naopak riziko v podobě úzkého schodiště či futer dveří.
    • 3. uveďte jestli budete potřebovat z naší strany zajistit dopravu velkým dodávkovým autem, kterou aktuálně účtujeme v sazbě 14 Kč/km a to v rámci celé trasy k vám i zpět
  • Dle našich aktuálních skladových zásob zpracujeme konkrétní nabídku a tu vám vrátíme zpět do emailu. Věci poskytujeme za nízké poplatky (skladovou hodnotu v hodnotách řádově stokorun), jde o náklad na svoz, základní vyčištění, manipulaci a uskladnění v našem skladu, nakládání a vynesení věcí do domácnosti příjemce. Vyčíslenou platbu požadujeme uhradit buď dopředu, případně spolu s předáním věcí nebo následnou bezhotovostní platbou v případě úhrady ÚP z mimořádné okamžité pomoci (MOP). Byť musíme platit nutné náklady, jsme Charita - ve zcela výjimečných případech můžeme pomoci i bezplatně.
  • V omezené míře jsme také schopni zajistit stěhování jinak sehnaného nebo vlastního vybavení na zadanou adresu, v tomto případě však k nákladům vozidla účtujeme částku 250 Kč za hodinu práce každého našeho zapojeného pracovníka.

Více informací Vám poskytne a dotazy zodpoví naše středisko potravinové a materiální pomoci:
telefon: 736 509 474, e-mail: nadeje@charitazabreh.cz .