Sociální rehabilitace

Kde nás najdete

Adresa

Žižkova 235/5, Zábřeh 78901

Provozní doba

Ambulatní forma:
pondělí 13:00 - 16:30
úterý 8:00 -12:00, 13:00-14:00
středa 13:00 - 16:30
čtvrtek 9:00-12:00, 13:00 - 15:30
pátek 7:00 - 12:00

Terénní forma:
pondělí, úterý a čtvrtek 8:30 - 12:00
středa 8:00 - 14:00

Terénní forma může probíhat i v jiný čas, dle individuální domluvy uživatele s pracovníkem a dle časových možností služby.

Oblast působnosti

Zábřežsko, Mohelnicko, Šumpersko, Hanušovicko (dojezd u terenní služby je stanoven na 30 km od místa sídla služby)

 

Pro koho je služba určena

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Sociální rehabilitace

Typ služby
Sociální rehabilitace

Poskytovatel
Charita Zábřeh

Kraj
Olomoucký kraj

Způsob poskytování
ambulantní, terénní

Vedoucí služby
Bc. Petra Mašková

Registrační číslo služby
2919825

Aktuální kapacita - ambulantní služba
8

Aktuální kapacita - terénní služba
2

Poslání a cíle

 Sociální rehabilitace je preventivní službou, jejímž posláním je podporovat dospělé osoby s chronickým duševním onemocněním  v rozvoji schopností, dovedností, samostatnosti a odpovědnosti tak, aby se mohly začlenit do každodenního života a aktivit, které jsou běžné pro jejich vrstevníky.

Cílem služby je pomoci uživatelům:

  •  Bydlet samostatně s minimální podporou profesionální pomoci.
  • Nalézt a v rámci veřejných služeb využívat činnosti, kterými vyplní svůj volný čas.
  • Vyřizovat své osobní záležitosti a využívat běžně dostupné zdroje.
  • Pečovat o své zdraví a přijmout svoji nemoc.
  • Nalézt a udržet si zaměstnání.
  • Navázat a udržet sociální vazby s rodinou, přáteli, kolegy z práce apod.

 

Zásady

  • Respektování lidské důstojnosti – klienti se podílí na obsahu poskytovaných služeb, pracovníci respektují tempo a schopnosti klienta.
  • Princip partnerství- klient se podílí na plánování a průběhu služby, je vnímán jako partner, podporujeme samostatnost a zodpovědnost našich klientů.
  • Kvalita služby- služby jsou poskytovány profesionálními pracovníky, kteří se průběžně vzdělávají a usilují o zkvalitňování služby.
  • Princip rovnosti – Klienti jsou přijímáni bez ohledu na jejich náboženské vyznání či životní styl.
  • Zásada bezpečnosti- dbáme o vytvoření bezpečného prostoru pro klienty i pracovníky. Jsme vázáni mlčenlivostí.

Cílové skupiny

osoby s chronickým duševním onemocněním

Činnosti

nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

Další informace

Našimi klienty jsou dospělí lidé od 18 do 64 let s duševním onemocněním z oblasti psychóz, afektivních a neurotických poruch, kteří se z tohoto důvodu mohou ocitat v osamění a potřebují podporu v běžném životě.
Služby nelze poskytovat osobám, které potřebují celodenní péči, mají dekompenzované duševní onemocnění a lidem užívajícím návykové látky, jejichž užívání má negativní dopady na  jejich chování a jednání.

Služba SOREHA- Sociální rehabilitace je poskytována  ZDARMA.

Zájemce o službu je při prvním kontaktu (osobním či telefonickém) seznámen se základními informacemi o službě SOREHA. A dále je domluvena osobní schůzka s pověřeným pracovníkem. Schůzka může proběhnout v sídle služby, u Vás doma nebo na jiném místě podle domluvy (např. v parku, kavárně apod.). Na schůzce zájemce obdrží a bude postupně seznamován:

S průvodcem SOREHOU jehož součástí jsou pravidla při poskytování služby, práva a povinnosti obou stran, způsob ochrany osobních a citlivých údajů, pravidla pro podávání a řešení stížností a připomínek.

  • Formulář pro vyjádření lékaře*
  • Žádost o poskytování služby Sociální rehabilitace
  • Souhlas s předáváním informací třetím osobám

*Vyjádření lékaře – slouží jako podklad pro posouzení, zda je pro Vás služba vhodná a můžeme Vás přijmout (tzn. potvrzení, že spadáte do cílové skupiny). Dokument je potřeba doložit před uzavřením smlouvy.

Pokud máte nadále zájem o vstup do služby a donesete vyplněné potřebné dokumenty, přistupuje se k dalšímu jednání, v rámci něhož začneme mapovat Vaše potřeby. Pokud služba dokáže reagovat na Vaše potřeby a cíle dojde k uzavření smlouvy.

 Před uzavřením smlouvy je možnost prohlédnout si prostory a absolvovat náhled v rámci programu.