Osobní asistence

Kde nás najdete

Adresa

Farní 1, Zábřeh 78901

Provozní doba

Služba je poskytována napřetržitě - 7 dní v týdnu, 24 hodin denně

Oblast působnosti

oblast Zábřežska, Mohelnicka, Úsovska a Štítecka

Na koho se můžete obrátit

Mgr. Ludmila Ryšavá

Tel.: 588 881 790 E-mail: _.py.Zj_7lxkQOQ938Es-Zp7XkrrO1p

Pro koho je služba určena

Senioři

Senioři

Senioři

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Osobní asistence

Typ služby
Osobní asistence

Poskytovatel
Charita Zábřeh

Kraj
Olomoucký kraj

Úhrada
povinná

Způsob poskytování
terénní

Vedoucí služby
Mgr. Ludmila Ryšavá

Registrační číslo služby
7457308

Poslání a cíle

Posláním střediska osobní asistence je umožnit klientovi začlenění do běžného života, kdy osobní asistent pomáhá uživateli služby zvládnout ty úkony, které by dělal sám, kdyby omezení neměl, tzn., že činnosti klient vykonává sám za dopomoci asistenta, popř. činnosti sám koordinuje. Služba je poskytována v klientově přirozeném domácím prostředí, je tedy službou terénní. Současně poskytujeme klientům základní bezplatné sociální poradenství.

Zásady

  1. Úcta a respekt k člověku jako jedinečné bytosti - Vážíme si každého člověka a uznáváme jeho jedinečnost a lidskou důstojnost. Respektujeme jeho svobodné rozhodnutí. Maximálně se snažíme chránit jeho soukromí. Při svém jednání vycházíme ze základních křesťanských hodnot, které jsou uvedeny v Kodexu Charity České republiky. S obsahem Kodexu CHČR jsou všichni pracovníci seznámeni a při své práci se jim řídí.
  2. Partnerství - Při poskytování služby aktivně s uživateli komunikujeme a bereme vážně jejich názor. Snažíme se o úzkou spolupráci tak, aby se uživatelé a jejich rodiny aktivně podíleli na průběhu poskytované péče.
  3. Spolehlivost - Službu poskytují vzdělaní a zaškolení pracovníci; služba je poskytována včas, na základě smluvně sjednané péče.
  4. Otevřenost - Nabídka služeb je zveřejněna v  informačních materiálech (výroční zpráva, propagační letáky, webové stránky,…). Ke všem svým partnerům, zadavatelům, uživatelům a veřejnosti přistupujeme otevřeně a pracujeme v souladu s platnými legislativními předpisy a normami. Na našem středisku umožňujeme stáže praktikantům i práci dobrovolníků.

Zákon dále ukládá pracovat podle těchto zásad: Pomoc musí vycházet z individuálně určených potřeb, působit na uživatele aktivně, motivovat je k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace a musí posilovat sociální začleňování uživatelů.

Cílové skupiny

senioři, osoby s tělesným postižením, osoby s mentálním postižením, osoby s kombinovaným postižením, osoby s chronickým onemocněním

Činnosti

pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně, pomoc při zajištění stravy, pomoc při zajištění chodu domácnosti, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

Fakultativní služby

  • Přeprava klienta (dle vnitřního ceníku) – bez využití plošiny
  • Individuální přeprava (dle vnitřního ceníku) - s využitím plošiny
  • Přeprava doprovodné osoby

Další informace

Hlavní cíl služby - podpora soběstačnosti a samostatnosti klienta v jeho vlastním prostředí

                                - podpora klienta v zachování vlastního životního stylu

Nepříznivá životní sociální situace - rozumíme tím takovou situaci, kdy osoba z důvodu věku, nepříznivého zdravotního stavu nebo z jiných závažných důvodů má sníženou soběstačnost a ve svém okolí nemá osobu, která je schopna mu zajistit potřebnou péči a podporu.

Cílová skupina uživatelů

  • osoby s chronickým onemocněním - Jedná se o osoby, které trpí vrozeným nebo získaným dlouhodobým či vleklým onemocněním jako jsou např. srdeční choroby, cévní příhoda, degenerativní, zánětlivá, nádorová onemocnění, onemocnění dýchacích cest, diabetes apod.
  • osoby s kombinovaným postižením
  • osoby s poruchou autistického spektra
  • osoby s mentálním postižením
  • osoby s tělesným postižením
  • senioři

Věková kategorie klientů

  • děti předškolního věku (5 – 7 let)
  • mladší děti (7 – 10 let)
  • starší děti (11 – 15 let)
  • dorost (16 – 18 let)
  • mladí dospělí (19 – 26 let)
  • dospělí (27 – 64 let)
  • mladší senioři (65 – 80 let)
  • starší senioři (nad 80 let)
  • Kapacita služby - denní kapacita služby je 17 uživatelů ve všední dny a 5 uživatelů o víkendech a svátcích. Pracovníci služby mohou poskytnout 143 hodin základních činností za týden včetně víkendů. Okamžitá kapacita služby je maximálně 8 uživatelů v rozmezí od 6:00 do 22:00 ve všední dny; 3 uživatelé v rozmezí od 6:00 do 22:00 o víkendech a svátcích; 1 uživatel v době od 22:00 do 6:00.