CHPS - pečovatelská služba
Kde nás najdete
Valová 290/9, Zábřeh 78901
pondělí až neděle v době od 6.00 - 21.00
Olomucký kraj - Zábřežsko, Mohelnicko, Štítecko
Pardubický kraj - oblast Červené Vody , oblast Tatenicka
Na koho se můžete obrátit
Mgr. Ludmila Ryšavá
Tel.: 588 881 790 E-mail: _.py.Zj_7lxkQOQ938Es-Zp7XkrrO1p
Pro koho je služba určena
Senioři
Senioři
Lidé se zdravotním postižením
Lidé se zdravotním postižením
Rodina, děti, mládež
Rodina, děti, mládež
Hospicová péče, umírající
Hospicová péče, umírající
Kontaktní údaje
Telefon
736 509 449
CHPS - pečovatelská služba
Typ služby
Pečovatelská služba / CHPS
Poskytovatel
Charita Zábřeh
Kraj
Olomoucký kraj
Úhrada
povinná
Způsob poskytování
terénní
Vedoucí služby
Mgr. Ludmila Ryšavá
Registrační číslo služby
3347641
Poslání a cíle
Poskytováním charitní pečovatelské služby pomáháme uživatelům zvládnout úkony péče o vlastní osobu a domácnost, které by dělali sami, kdyby jim v tom nebránila snížená soběstačnost. Služba je prováděna v jejich přirozeném domácím prostředí, je tedy službou terénní. Snažíme se zachovat přirozené vazby uživatelů na okolí a předejít tak jejich osamělosti. Současně poskytujeme uživatelům základní bezplatné sociální poradenství.
Cíle
- podpora uživatele v zachování dosavadního způsobu života
- podpora uživatele dožít v jeho přirozeném prostředí
Zásady
Zásady
- Spolehlivost - pečovatelská služba zaručuje svým uživatelům, že péče bude zajištěna vždy, včas, v dohodnutém rozsahu a odborným personálem na základě smluvně sjednané péče.
- Úcta a respekt k člověku jako jedinečné bytosti - Vážíme si každého člověka a uznáváme jeho jedinečnost a lidskou důstojnost. Respektujeme jeho svobodné rozhodnutí. Maximálně se snažíme chránit jeho soukromí. Při svém jednání vycházíme ze základních křesťanských hodnot, které jsou uvedeny v Kodexu Charity České republiky. S obsahem Kodexu CHČR jsou všichni pracovníci seznámeni a při své práci se jim řídí.
- Partnerství - Partnerství uplatňujeme ke svým uživatelům při každém kontaktu, bereme vážně jejich názor, nasloucháme jim při všech činnostech a službách, které poskytujeme.
- Otevřenost - Nabídka služeb a ostatní činnosti jsou zveřejňovány v informačních materiálech, např. výroční zpráva, propagační letáky, webové stránky. Ke všem svým partnerům, zadavatelům, uživatelům a veřejnosti přistupujeme otevřeně a pracujeme v souladu s platnými legislativními předpisy a normami.
Dále se ztotožňujeme s dalšími zákonnými zásadami: Pomoc musí vycházet z individuálně určených potřeb, musí působit na uživatele aktivně a motivovat je k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace a musí posilovat jejich sociální začleňování
Cílové skupiny
Činnosti
Fakultativní služby
- - pedikúra provedená pedikérkou pro imobilní a částečně imobilní klienty
- - převoz uživatele-dle vnitřního ceníku
- - převoz doprovodné osoby vozidlem CHZ
Další informace
CÍLOVÁ SKUPINA
- osoby s chronickým duševním onemocněním
- Jedná se o osoby, které trpí zejména stařeckou demencí nebo jinou formou demence.
- osoby s chronickým onemocněním
- Jedná se o osoby, které trpí vrozeným nebo získaným dlouhodobým či vleklým onemocněním jako jsou např. srdeční choroby, cévní příhoda, degenerativní, zánětlivá, nádorová onemocnění, onemocnění dýchacích cest, diabetes apod.
- osoby s mentálním postižením
- osoby s tělesným postižením
- rodiny s dítětem/dětmi
- Jedná se o rodiny, kterým se narodily současně 3 nebo více dětí, služby je poskytována do 4 let věku těchto dětí.
- senioři, kteří mají sníženou soběstačnost v základních životních dovednostech a nachází se v nepříznivé životní situaci.
Věková kategorie klientů:
- děti kojeneckého věku (do 1 roku)
- děti předškolního věku (1 - 4 let)
- starší děti (10 – 15 let)
- dorost (16 – 18 let)
- mladí dospělí (19 – 26 let) - dospělí (27 – 64 let)
- mladší senioři (65 - 80 let)
- starší senioři (nad 80 let)
Nepříznivá životní situace klienta - tím rozumíme takovou situaci, kdy osoba z důvodu věku, nepříznivého zdravotního stavu nebo z jiných závažných důvodů má sníženou soběstačnost a ve svém okolí nemá osobu, která je schopna mu zajistit potřebnou péči a podporu.
Důvody pro odmítnutí poskytnutí služby:
- nemáme dostatečnou kapacitu k poskytnutí služby
- neposkytujeme sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb (např. potřebuje péči 24 hodin denně- potřebuje jiný druh služby, zájemce nepatří do naší cílové skupiny)
- osobě byla ukončena smlouva z důvodu porušování povinností vyplývající ze smlouvy v době kratší než 6 měs. před podáním nové žádosti o službu
-
Kapacita služby – platnost od 22.2.2021: Okamžitá kapacita (OK)- všední dny od 7:00 do 15:30 je 13 klientů; od 15:30 do 20:00 jsou to 3 klienti; OK o víkendech jsou 2 klienti. OK se odvíjí od aktuálních potřeb uživatelů služby a limitů hodin k poskytování služeb pracovníky v sociální službě. Kapacita dovozu obědů je stanovena - všední dny 155 obědů, o víkendech a svátcích 15 obědů.