CHPS - pečovatelská služba

Kde nás najdete

Adresa

Valová 290/9, Zábřeh 78901

Provozní doba

pondělí až neděle v době od 6.00 - 21.00

Oblast působnosti

Olomucký kraj -  Zábřežsko, Mohelnicko, Štítecko

Pardubický kraj - oblast Červené Vody , oblast Tatenicka

Na koho se můžete obrátit

Mgr. Ludmila Ryšavá

Tel.: 588 881 790 E-mail: _.py.Zj_7lxkQOQ938Es-Zp7XkrrO1p

Pro koho je služba určena

Senioři

Senioři

Senioři

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Rodina, děti, mládež

Rodina, děti, mládež

Rodina, děti, mládež

Hospicová péče, umírající

Hospicová péče, umírající

Hospicová péče, umírající

Kontaktní údaje

CHPS - pečovatelská služba

Typ služby
Pečovatelská služba / CHPS

Poskytovatel
Charita Zábřeh

Kraj
Olomoucký kraj

Úhrada
povinná

Způsob poskytování
terénní

Vedoucí služby
Mgr. Ludmila Ryšavá

Registrační číslo služby
3347641

Poslání a cíle

Poskytováním charitní pečovatelské služby pomáháme uživatelům zvládnout úkony péče o vlastní osobu a domácnost, které by dělali sami, kdyby jim v tom nebránila snížená soběstačnost. Služba je prováděna v jejich přirozeném domácím prostředí, je tedy službou terénní. Snažíme se zachovat přirozené vazby uživatelů na okolí a předejít tak jejich osamělosti. Současně poskytujeme uživatelům základní bezplatné sociální poradenství.

Cíle 

- podpora uživatele v zachování dosavadního způsobu života

- podpora uživatele dožít v jeho přirozeném prostředí

Zásady

Zásady

  1. Spolehlivost -  pečovatelská služba zaručuje svým uživatelům, že péče bude zajištěna vždy, včas, v dohodnutém rozsahu a odborným personálem na základě smluvně sjednané péče.
  2. Úcta a respekt k člověku jako jedinečné bytosti - Vážíme si každého člověka a uznáváme jeho jedinečnost a lidskou důstojnost. Respektujeme jeho svobodné rozhodnutí. Maximálně se snažíme chránit jeho soukromí. Při svém jednání vycházíme ze základních křesťanských hodnot, které jsou uvedeny v Kodexu Charity České republiky. S obsahem Kodexu CHČR jsou všichni pracovníci seznámeni a při své práci se jim řídí.
  3. Partnerství - Partnerství uplatňujeme ke svým uživatelům při každém kontaktu, bereme vážně jejich názor, nasloucháme jim při všech činnostech a službách, které poskytujeme.
  4. Otevřenost - Nabídka služeb a ostatní činnosti jsou zveřejňovány v  informačních materiálech, např. výroční zpráva, propagační letáky, webové stránky. Ke všem svým partnerům, zadavatelům, uživatelům a veřejnosti přistupujeme otevřeně a pracujeme v souladu s platnými legislativními předpisy a normami.

Dále se ztotožňujeme s dalšími zákonnými zásadami: Pomoc musí vycházet z individuálně určených potřeb, musí působit na uživatele aktivně a motivovat je k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace a musí posilovat jejich sociální začleňování

Cílové skupiny

senioři, osoby s tělesným postižením, osoby s mentálním postižením, osoby s chronickým onemocněním, osoby s chronickým duševním onemocněním, rodiny s dítětem / dětmi

Činnosti

pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu, poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy, pomoc při zajištění chodu domácnosti, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

Fakultativní služby

  • - pedikúra provedená pedikérkou pro imobilní a částečně imobilní klienty
  • - převoz uživatele-dle vnitřního ceníku
  • - převoz doprovodné osoby vozidlem CHZ

Další informace

CÍLOVÁ SKUPINA

  • osoby s chronickým duševním onemocněním
    • Jedná se o osoby, které trpí zejména stařeckou demencí nebo jinou formou demence.
  • osoby s chronickým onemocněním
    • Jedná se o osoby, které trpí vrozeným nebo získaným dlouhodobým či vleklým onemocněním jako jsou např. srdeční choroby, cévní příhoda, degenerativní, zánětlivá, nádorová onemocnění, onemocnění dýchacích cest, diabetes apod.
  • osoby s mentálním postižením
  • osoby s tělesným postižením
  • rodiny s dítětem/dětmi
    • Jedná se o rodiny, kterým se narodily současně 3 nebo více dětí, služby je poskytována do 4 let věku těchto dětí.
  • senioři, kteří mají sníženou soběstačnost v základních životních dovednostech a nachází se v nepříznivé životní situaci.

Věková kategorie klientů:

- děti kojeneckého věku (do 1 roku)

- děti předškolního věku (1 - 4 let)

- starší děti (10 – 15 let)

- dorost (16 – 18 let)

- mladí dospělí (19 – 26 let) - dospělí (27 – 64 let)

 - mladší senioři (65 - 80 let)

- starší senioři (nad 80 let)

Nepříznivá životní situace klienta - tím rozumíme takovou situaci, kdy osoba z důvodu věku, nepříznivého zdravotního stavu nebo z jiných závažných důvodů má sníženou soběstačnost a ve svém okolí nemá osobu, která je schopna mu zajistit potřebnou péči a podporu.

 Důvody pro odmítnutí poskytnutí služby:

  • nemáme dostatečnou kapacitu k poskytnutí služby
  • neposkytujeme sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb (např. potřebuje péči 24 hodin denně- potřebuje jiný druh služby, zájemce nepatří do naší cílové skupiny)
  • osobě byla ukončena smlouva z důvodu porušování povinností vyplývající ze smlouvy v době kratší než 6 měs. před podáním nové žádosti o službu
  • Kapacita služby – platnost od 22.2.2021: Okamžitá kapacita (OK)-  všední dny od 7:00 do 15:30 je 13 klientů; od 15:30 do 20:00 jsou to 3 klienti; OK o víkendech jsou 2 klienti. OK se odvíjí od aktuálních potřeb uživatelů služby a limitů hodin k poskytování služeb pracovníky v sociální službě. Kapacita dovozu obědů je stanovena - všední dny 155 obědů, o víkendech a svátcích 15 obědů.