Denní stacionář Domovinka

Kde nás najdete

Adresa

Leštinská 907/16, Zábřeh 78901

Provozní doba

Denní stacionář je provozován v pracovní dny v čase 7:00 – 16:00.

Oblast působnosti

Spádová oblast Zábřežsko a Mohelnicko.

Na koho se můžete obrátit

Mgr. Daniela Chrobáková DiS.

Tel.: 583 414 622 E-mail: Zhzy.7dcW7c-T65j4mnJR0h_35pJ

Pro koho je služba určena

Senioři

Senioři

Senioři

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Kontaktní údaje

Denní stacionář Domovinka

Typ služby
Denní stacionáře

Poskytovatel
Charita Zábřeh

Kraj
Olomoucký kraj

Úhrada
povinná

Způsob poskytování
ambulantní

Vedoucí služby
Mgr. Daniela Chrobáková DiS.

Registrační číslo služby
9257937

Aktuální kapacita - ambulantní služba
10

Poslání a cíle

Poslání naší služby

Denní stacionář Domovinka provozovaný Charitou Zábřeh je určen seniorům od 65 let a osobám trpícím onemocněním demence od 50 let. Poskytuje podporu a dopomoc v oblasti péče o vlastní osobu a při osobní hygieně, zprostředkovává kontakt se společností a zajišťuje rovněž stravování. V příjemném bezbariérovém prostředí s rodinnou atmosférou mohou lidé využívat aktivity, které dodávají jejich dnům určitý smysl a náplň. Toto prostředí jim dočasně – na určitou část pracovního dne – nahrazuje domácnost. Péče je poskytována odborně vzdělaným personálem s ohledem na individuální potřeby jednotlivých uživatelů.

Denní stacionář Domovinka poskytuje ambulantní službu sociální péče pro seniory již od roku 1997. 

Cíle poskytování služby

  • Zvýšit či zachovat určitou kvalitu života našich uživatelů.
  • Dopomoci uživatelům k aktivně prožívanému stáří.
  • Zamezit společenské izolaci.
  • Trvale rozvíjet a zkvalitňovat služby.

Komu je služba určena

Denní stacionář Domovinka je určen:

  • seniorům od 65 let,
  • osobám s chronickým duševním onemocněním ve věku 50 a více let trpícím stařeckou demencí nebo některou z dalších forem demencí (demence u Parkinsonovy choroby, Alzheimerova choroba, vaskulární demence, demence při roztroušené skleróze, Pickova choroba, demence způsobená užíváním alkoholu pouze v případě, že osoba již abstinuje).

Jedná se o osoby, které se nacházejí v nepříznivé sociální situaci.

Denní stacionář Domovinka reaguje zejména na tyto nepříznivé sociální situace:

  • Oslabení nebo ztráta schopností péče o vlastní osobu z důvodu věku nebo zhoršeného zdravotního stavu; a současně vyčerpání pečujících osob/ nemožnost pečujících osob zajistit celodenní péči.
  • Nedostatek sociálních kontaktů – osamělost, sociální izolace.

Komu služba není určena

Denní stacionář Domovinka není určen:

  • osobám, které jsou upoutány na lůžko, nebo jejichž zdravotní stav vyžaduje permanentní individuální péči druhé osoby,
  • osobám, které jsou verbálně nebo fyzicky agresivní, nebo tak neklidné, že svým chováním narušují kolektivní soužití a obtěžují ostatní uživatele,
  • osobám s postižením sluchu v rozsahu oboustranné těžké nedoslýchavosti až hluchoty.

Zásady

Pracovníci v denním stacionáři jednají dle několika zásad, které považují za stěžejní.  

Zásada zachování důstojnosti

Zaměstnanci respektují názory a svobodnou volbu uživatelů. Je chráněno jejich  soukromí (klepání na dveře, možnost samostatného pohybu po areálu zařízení, být sám v jiné místnosti atd.). Personál se snaží předcházet vzniku předsudků vůči uživatelům, jak pravidelnou supervizí, tak snahou dívat se na situace z více úhlů pohledu.

Zásada aktivizace a motivace

Aktivizací personál rozumí nejen vytváření programů činností. Především se jedná o maximální snahu zachovat u uživatelů soběstačnost (nevykonávat za uživatele úkony, kterých jsou schopni sami, i když s obtížemi; nepěstovat závislost na pomoci ostatních).

Zásada nedirektivního přístupu a partnerství

Uživateli není nařizována účast na programech, je na něm, zda se jich účastní. Partnerství je personálem chápáno jako rovný přístup k uživatelům. Rodina uživatelů a osoby jim blízké jsou partnery služby.

Zásada zachování křesťanských hodnot

Charitní zařízení je specifické právě křesťanským přístupem, který se mimo jiné projevuje také zachováváním křesťanských hodnot jako je úcta, trpělivost, tolerance, lidskost, pomoc, odpuštění, apod.

Zásada individuální péče

Rozvržení budovy, chod i rozdělení pracovních pozic je stanoveno tak, aby co nejvíce umožňovalo individuální práci a přístup k uživatelům. Plánování činností je v souladu s osobními cíli uživatelů.

Zásada týmového přístupu

Personál pracuje v týmu. Záležitosti jsou v týmu diskutovány a každý pracovník spolupracuje. Personál si je vědom nutnosti týmového přístupu, protože jedině společně je možné dobrat se naplánovaných cílů.  

Zákon o sociálních službách nám dále ukládá povinnost dodržovat níže uvedené zásady, které se prolínají se zásadami našeho stacionáře:

Každá osoba má nárok na bezplatné poskytnutí základního sociálního poradenství o možnostech řešení nepříznivé sociální situace nebo jejího předcházení.
Rozsah a forma pomoci a podpory poskytnuté prostřednictvím sociálních služeb musí zachovávat lidskou důstojnost osob. Pomoc musí vycházet z individuálně určených potřeb osob, musí působit na osoby aktivně, podporovat rozvoj jejich samostatnosti, motivovat je k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace, a posilovat jejich sociální začleňování. Sociální služby musí být poskytovány v zájmu osob a v náležité kvalitě takovými způsoby, aby bylo vždy důsledně zajištěno dodržování lidských práv a základních svobod osob.

Cílové skupiny

senioři, osoby s chronickým duševním onemocněním

Činnosti

pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,, poskytnutí stravy, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, sociálně terapeutické činnosti

Fakultativní služby

Fakultativní činnosti

  • snídaně, svačina (suroviny na přípravu),
  • nápoje (káva, čaj, minerálka),
  • zajištění snídaně/svačiny (nákup, příprava stravy, výdej stravy - donesení stravy/nápoje, nalití nápoje, úklid po jídle, režijní náklady),
  • doprava služebním vozidlem (zajištění dopravy do a ze stacionáře dle interních pravidel stacionáře),
  • doprava na akce (zajištění dopravy na výstavy, společenské akce, výlety, apod. - poskytována dle interních pravidel stacionáře),
  • individuální přeprava (zajištění přepravy klienta k lékaři, na úřad, apod. - poskytována dle interních pravidel stacionáře),
  • čas nezbytný k zajištění dopravy (čas, kdy se pracovník při zprostředkování kontaktu se společenských prostředím či zajištění pomoci při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, věnuje řízení motorového vozidla).

 

 

Další informace

Úhrada za poskytované služby

  • Denní stacionář poskytuje základní a fakultativní činnosti (viz výše). Poskytování těchto činností je zpoplatněno v souladu s prováděcí vyhláškou č. 505/2006 Sb.

Kompletní přehled nabízených činností

  • Kompletní přehled nabízených činností naleznete v přiloženém Ceníku úhrad.

Pro zájemce/žadatele o službu

  • Informace o zařízení Vám rádi poskytneme osobně, telefonicky či prostřednictvím e-mailu.
  • V případě zájmu o prohlídku zařízení nás, prosím, předem kontaktujte.
  • Více informací naleznete v dokumentu „Průvodce službou pro zájemce/žadatele a rodinné příslušníky“.