Denní stacionář Domovinka
Kde nás najdete
Leštinská 907/16, Zábřeh 78901
Denní stacionář je provozován v pracovní dny v čase 7:00 – 16:00.
Spádová oblast Zábřežsko a Mohelnicko.
Na koho se můžete obrátit
Mgr. Daniela Chrobáková DiS.
vedoucí a sociální pracovnice
Tel.: 736 509 438
E-mail: Zhzy.7dcW7c-T65j4mnJR0h_35pJ
Jana Sklenářová DiS.
sociální pracovnice
Tel.: 736 509 455
E-mail: %hpz8Z74Zhzy.7dcW7c-T65j4mnJR0h_35pJ
Pro koho je služba určena

Senioři
Senioři

Lidé se zdravotním postižením
Lidé se zdravotním postižením
Kontaktní údaje
Denní stacionář Domovinka
Typ služby
Denní stacionáře
Poskytovatel
Charita Zábřeh
Kraj
Olomoucký kraj
Úhrada
povinná
Způsob poskytování
ambulantní
Vedoucí služby
Mgr. Daniela Chrobáková DiS.
Registrační číslo služby
9257937
Rejstřík MPSV
https://www.mpsv.cz/registr-poskytovatelu-sluzeb#/registr-poskytovatelu-detail-sluzby/1584
Aktuální kapacita - ambulantní služba
10
Poslání a cíle
Poslání naší služby
Denní stacionář Domovinka provozovaný Charitou Zábřeh je určen seniorům od 65 let a osobám s onemocněním demence od 50 let. Poskytuje podporu a dopomoc v oblasti péče o vlastní osobu a při osobní hygieně, zprostředkovává kontakt se společností a zajišťuje rovněž stravování. V příjemném bezbariérovém prostředí s rodinnou atmosférou mohou lidé využívat aktivity, které dodávají jejich dnům určitý smysl a náplň. Toto prostředí jim dočasně – na určitou část pracovního dne – nahrazuje domácnost. Péče je poskytována odborně vzdělaným personálem s ohledem na individuální potřeby jednotlivých uživatelů.
Denní stacionář Domovinka poskytuje ambulantní službu sociální péče pro seniory již od roku 1997.
Cíle poskytování služby
Hlavní cíl:
Zajistit péči a podporu seniorům a osobám s onemocněním demence, kteří nemohou nebo nechtějí přes den setrvávat ve svém domácím prostředí, a to prostřednictvím bezpečného a podnětného prostředí denního stacionáře.
Naplňování hlavního cíle probíhá prostřednictvím dílčích cílů, kterými se snažíme:
- zajistit potřebnou míru podpory klientům v udržení stávajících schopností a dovedností;
- zajistit vhodnou úpravu prostředí denního stacionáře individuální přístup ke klientům a pravidelné vzdělávání, a to vše s ohledem na aktuální potřeby klientů.
Komu je služba určena
Denní stacionář Domovinka je určen:
- seniorům od 65 let,
- osobám s chronickým duševním onemocněním ve věku 50 a více let – pouze osoby s onemocněním demence (demence u Parkinsonovy choroby, Alzheimerova choroba, vaskulární demence, demence při roztroušené skleróze, Pickova choroba, demence způsobená užíváním alkoholu - pouze v případě, že osoba již abstinuje, další typy onemocnění demence)
Jedná se o osoby, které se nacházejí v nepříznivé sociální situaci.
Denní stacionář Domovinka reaguje zejména na tyto nepříznivé sociální situace:
- Oslabení nebo ztráta schopností péče o vlastní osobu z důvodu věku nebo zhoršeného zdravotního stavu; a současně vyčerpání pečujících osob/ nemožnost pečujících osob zajistit celodenní péči.
- Nedostatek sociálních kontaktů – osamělost, sociální izolace.
Komu služba není určena
Denní stacionář Domovinka není určen:
- osobám, které jsou upoutány na lůžko, nebo jejichž zdravotní stav vyžaduje permanentní individuální péči druhé osoby,
- osobám, které jsou verbálně nebo fyzicky agresivní, nebo tak neklidné, že svým chováním narušují kolektivní soužití a obtěžují ostatní uživatele,
- osobám s postižením sluchu v rozsahu oboustranné těžké nedoslýchavosti až hluchoty.
Zásady
Pracovníci jednají na Domovince podle několika zásad, které považují za stěžejní. Všichni pracovníci jsou povinni se při poskytování služby těmito závaznými zásadami řídit.
Důstojnost
Důstojnost se ve vztahu ke klientům projevuje zejména:
- Respektováním názorů a osobních hodnot klientů (např. respektování náboženského vyznání; nevnucování hodnot pracovníka, apod.)
- Respektováním svobodné volby klientů (např. při účasti na aktivitě, při volbě oběda, apod.)
- Ochranou soukromí klientů (např. klepání na dveře, možnost samostatného pohybu po areálu zařízení, diskrétnost při komunikaci o citlivých záležitostech, apod.)
- Zdvořilou komunikací (např. vhodné oslovení klienta, vyhnutí se užívání infantilních pojmů, apod.)
Aktivizace a motivace
Aktivizací personál rozumí:
- nabízet klientům činnosti, které považují za smysluplné, přičemž záleží na samotném klientovi, zda si bude přát se dané aktivity zúčastnit, či trávit čas jiným způsobem,
- zachovávat u uživatelů soběstačnost, tzn. nevykonávat za uživatele úkony, kterých jsou schopni sami, i když s obtížemi, nepěstovat závislost na pomoci ostatních.
Motivací personál rozumí:
- snahu podpořit klienta v dosažení toho, co sám chce, co si přeje a co pro sebe považuje za důležité. Personál se nesnaží ovlivnit myšlení a chování klienta s cílem prosadit vlastní přání, zájmy či potřeby.
Nedirektivní přístup a partnerství
Tento přístup v sobě zahrnuje respekt vůči klientovi a jeho životním hodnotám. Při poskytování služby s uživateli aktivně nasloucháme, komunikujeme a respektujeme jejich vlastní názor. Klient si díky tomu může zachovat dostatek kontroly nad svým vlastním životem.
Individuální přístup
Rozvržení budovy, chod i rozdělení pracovních pozic je stanoveno tak, aby co nejvíce umožňovalo individuální práci a přístup k uživatelům. Plánování činností je v souladu s osobními cíli uživatelů.
Zákon o sociálních službách nám dále ukládá povinnost dodržovat níže uvedené zásady, které se prolínají se zásadami našeho stacionáře:
Každá osoba má nárok na bezplatné poskytnutí základního sociálního poradenství o možnostech řešení nepříznivé sociální situace nebo jejího předcházení. Rozsah a forma pomoci a podpory poskytnuté prostřednictvím sociálních služeb musí zachovávat lidskou důstojnost osob. Pomoc musí vycházet z individuálně určených potřeb osob, musí působit na osoby aktivně, podporovat rozvoj jejich samostatnosti, motivovat je k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace, a posilovat jejich sociální začleňování. Sociální služby musí být poskytovány v zájmu osob a v náležité kvalitě takovými způsoby, aby bylo vždy důsledně zajištěno dodržování lidských práv a základních svobod osob.
Cílové skupiny
Činnosti
Fakultativní služby
Fakultativní činnosti
- snídaně, svačina (suroviny na přípravu),
- nápoje (káva, čaj, minerálka),
- zajištění snídaně/svačiny (nákup, příprava stravy, výdej stravy - donesení stravy/nápoje, nalití nápoje, úklid po jídle, režijní náklady),
- doprava služebním vozidlem (zajištění dopravy do a ze stacionáře dle interních pravidel stacionáře),
- doprava na akce (zajištění dopravy na výstavy, společenské akce, výlety, apod. - poskytována dle interních pravidel stacionáře),
- individuální přeprava (zajištění přepravy klienta k lékaři, na úřad, apod. - poskytována dle interních pravidel stacionáře),
- čas nezbytný k zajištění dopravy (čas, kdy se pracovník při zprostředkování kontaktu se společenských prostředím či zajištění pomoci při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, věnuje řízení motorového vozidla).
Další informace
Úhrada za poskytované služby
- Denní stacionář poskytuje základní a fakultativní činnosti (viz výše). Poskytování těchto činností je zpoplatněno v souladu s prováděcí vyhláškou č. 505/2006 Sb.
Kompletní přehled nabízených činností
- Kompletní přehled nabízených činností naleznete v přiloženém Ceníku úhrad.
Pro zájemce/žadatele o službu
- Informace o zařízení Vám rádi poskytneme osobně, telefonicky či prostřednictvím e-mailu.
- V případě zájmu o prohlídku zařízení nás, prosím, předem kontaktujte.
- Více informací naleznete v dokumentu „Průvodce službou pro zájemce/žadatele a rodinné příslušníky“.